Boek review: 12 maanden zwanger

12 maanden zwanger, 12 maanden zwanger review, review 12 maanden zwanger, boek review, boek zwangerschap,Wil & Tien, wie kent ze niet? Als je vaak online te vinden bent, heb je vast wel eens van Willemijn en Martine gehoord. Twee ondernemende moeders met een blog en YouTube-kanaal. Maar sinds kort hebben ze ook een boek: 12 maanden zwanger. Ik kocht het boek, las het en vandaag wil ik mijn bevindingen met jullie delen. Is het de moeite waard om te kopen?
12 maanden zwanger, 12 maanden zwanger review, review 12 maanden zwanger, boek review, boek zwangerschap,Laat ik maar meteen de meeste vraagtekens wegnemen: Nee, ik ben niet zwanger en heb ook geen kinderen. Waarom ik het boek dan heb? Ik zou het je even uitleggen. Ik volg Willemijn en Martine al een tijdje met heel veel plezier. Toen ik hoorde dat ze een boek aan het maken waren was is zo blij voor ze. Ik ben dol op vrouwelijke ondernemers die gewoon de gok wagen om een groot project op te zetten. Het boek ging over zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken. Eerst wilde ik het boek niet kopen, maar pas als ik het echt nodig zou hebben. Wat moet je tenslotte met een boek over zwanger zijn als je dat nog niet bent? Toch ging ik twijfelen. Waarom niet nu al? Dan support ik deze twee prachtige ondernemers en krijg ik een van de eerste (en gesigneerde) exemplaren. Daarnaast ben ik (altijd al) gefascineerd geweest door zwangerschappen en baby’s. Ik besloot het boek gewoon te kopen en hopelijk kan ik het in de toekomst ooit écht gaan gebruiken…

12 maanden zwanger, 12 maanden zwanger review, review 12 maanden zwanger, boek review, boek zwangerschap,Nu snel over naar de review. Het boek ziet er ten eerste prachtig uit. Mooie kleuren, afbeeldingen en een harde kaft. Maar niet alleen de buitenkant ziet er mooi uit, ook de inhoud vind ik onwijs leuk en goed in elkaar zitten. Het boek is ingedeeld in vijf grote onderwerpen. De vier trimesters van de zwangerschap en de eerste drie maanden als moeder (vandaar de naam 12 maanden zwanger).

Toen het boek binnen kwam begon ik gelijk te lezen. Ik werd meteen meegezogen in het verhaal en was enorm geboeid. In het boek komen, naast de informatieve stukken, ook veel persoonlijke verhalen naar voren. Dit maakt het boek echt en eerlijk, maar ook lekker weg te lezen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik sommige informatieve stukken heb overgeslagen, want waarom zou ik al lezen over het zoeken naar een verloskundige als ik dat nog niet hoef te doen? Maar alles wat ik wel heb gelezen zag er in mijn ogen mooi en compleet uit. Overal wordt aandacht aan besteed. Van het hebben van een miskraam tot seksen na de bevaling. Er wordt niks overgeslagen en alles wordt eerlijk besproken.

Ook zitten er heel veel leuke en speelse dingen in het boek. Zo zit er bij elk trimester een kwaaltjeskaart. Als je last hebt van een kwaaltje mag je een euro in een potje doen en aan het eind van dat trimester mag je van dat geld iets leuks kopen of doen. Superleuk bedacht.

Al met al vind ik het een prachtig boek, ook al heb ik er nu niet echt iets aan, dat ga ik ooit hopelijk wel hebben. En anders kan ik het boek uitlenen, want ik denk dat het een heel eerlijk en informatief boek kan zijn voor alle aankomende mama’s! Zeker een aanrader dus.

Willemijn en Martine, complimenten voor het prachtige boek en you go girls!

12 maanden zwanger is te koop op wilentien.nl maar ook bij o.a. Bol.com en kost € 29,95.

Heb jij dit boek al in huis?